Jak prawidłowo zaplanować swoją dietę?

Właściwa dieta to jeden z ważniejszych czynników mających znaczący wpływ na funkcjonowanie organizmu. Tylko optymalne żywienie może zapewnić odpowiednią dawkę witamin, minerałów oraz mikro i makroelementów. Jak zatem opracować dietę tak, aby przynosiła jak najwięcej efektów, a jej stosowanie było przyjemne i nieskomplikowane?

Dobór odpowiednich składników

Dieta, a więc sposób żywienia, powinna być dopasowana do stylu życia każdej osoby. Pracownicy biurowi będą cieszyć się lepszym zdrowiem wprowadzając potrawy lekkie i małokaloryczne, podczas gdy ludzie pracujący fizycznie będą potrzebowali dostarczyć swojemu organizmowi dużych dawek kalorii, co oznacza, że zdecydują się na większe i cięższe posiłki. Ważne jest to, aby sposób odżywiania się był zdrowy i nie zakłócał naturalnych procesów organizmu.

Zdrowa dieta to taka, która do jadłospisu wprowadza wiele składników odżywczych: witamin, a także mikro oraz makroelementów. Ich źródłem są przede wszystkim warzywa oraz owoce, ale również mięso i produkty mleczne. Niezbędne jest dostarczenie organizmowi tłuszczów, najlepiej tych nienasyconych, oraz zapewnienie odpowiedniego nawodnienia organizmu.

Warto jednak pamiętać, że żywność, nawet najlepszej jakości, nie jest w stanie dostarczyć nam odpowiednich dawek witamin. Niekiedy, szczególnie w czasie osłabienia lub choroby, zapotrzebowanie na nie może być o wiele większe. Składnikiem, który warto suplementować, jest między innymi magnez, którego najbardziej przyswajalną formą jest cytrynian magnezu (zobacz: https://swansonshop.pl/mineraly/cytrynian-magnezu). Ten organiczny związek chemiczny cechuje się dużą przyswajalnością, dzięki czemu jego zdrowotne oddziaływanie odczuwa się szybciej. Suplement ten zaleca się głównie osobom ciężko pracującym fizycznie oraz sportowcom, ale będzie także przydatny w okresach zwiększonego zmęczenia i osłabienia. Przyjmowanie go poprawi nie tylko nastrój, ale również zapewni lepszy sen.

Dobre samopoczucie i odpowiednie funkcjonowanie organizmu poprawi także biotyna. Związek ten znany jest głównie jako budulec włosów i paznokci, ale jego działanie wpływa na syntezę tłuszczów, cukrów i białek. Preparaty tego typu, biorąc za przykład biotynę swanson, poprawiają funkcjonowanie układu nerwowego, wrażliwość czuciową oraz przywracają dobre samopoczucie.

Właściwe skomponowanie diety i połączenie jej z aktywnością fizyczną to nie tylko przepis na lepsze zdrowie i dłuższe życie, ale także dobre samopoczucie. Warto zatem komponować jadłospis tak, aby dostarczać wszystkich niezbędnych organizmowi substancji odżywczych.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

osiemnaście − 15 =