Prowadząc firmę i będąc przedsiębiorcą, bardzo duże znaczenie ma praca z uczciwym i wiarygodnym personelem. Zatrudniając ludzi do firmy, czy też pracując z danymi osobami od niedawna, zdecydowanie trudno jest od samego początku nawiązać relacje oparte na pełnym zaufaniu. Dlatego też warto potencjalnego przyszłego pracownika, bądź też osobę, z którą już współpracujemy, w pewien sposób sprawdzić, aby być pewnym jej wiarygodności. Jak jednak tego dokonać?
Podstawą jest tutaj oczywiście bardzo dokładne prześwietlenie CV oraz życiorysu dostarczonego do firmy przez daną osobę, a także skontrolowanie, czy podane przez nią w tych dokumentach informacje mają odzwierciedlenie w rzeczywistości. Czynności te wywodzą się z coraz popularniejszego w ostatnich latach tzw. background screening. Jest to ogólna nazwa narzędzi wykorzystywanych przez pracodawców do weryfikowania wiarygodności swoich pracowników.
Jeżeli zaś mamy co do konkretnej osoby jakieś poważniejsze zarzuty i podejrzenia, bardzo ważne może okazać się skuteczne ujawnianie przestępstw i wykrywanie nieprawidłowości. W tym zakresie pomóc nam może zewnętrzny podmiot, którym przykładowo może być biuro detektywistyczne. Tego typu prywatne jednostki realizują szeroką gamę usług związanych z wykrywaniem przestępstw i pomagają w przeciwdziałaniu im. Przykładem takiego biura jest http://bdwpoznan.pl/. Dodatkowo jako pracodawca możemy skontaktować się z osobami postronnymi, które już wcześniej miały do czynienia z podejrzanym pracownikiem.