Współcześnie każdy przedsiębiorca musi stale inwestować w różne rozwiązania marketingowe, aby pozyskiwać nowych klientów i zwiększać zyski firmy. Rozsądnym pomysłem jest z pewnością zorganizowanie funkcjonalnego programu lojalnościowego. To specjalne narzędzie pozwalające konsumentom na czerpanie wymiernych korzyści z bycia wiernym danej marce. Co istotne, jego wdrożenie nie wymaga wcale poniesienia wysokich nakładów finansowych.
Omawiany program z jednej strony znacznie podnosi poziom satysfakcji klientów, z drugiej zaś zachęca ich do robienia kolejnych zakupów. Poza tym przyczynia się do zniwelowania kosztów obsługi, wzmacnia zaangażowanie w relacje z marką, poprawia efektywność innych działań reklamowych (poprzez dostęp do danych personalnych), a także ułatwia wymianę informacji między poszczególnymi działami firmy. Najbardziej rozpowszechnione są oczywiście programy lojalnościowe punktowe, polegające na tym, że przy nabyciu jakiegoś produktu lub skorzystaniu z usługi konsument otrzymuje określoną liczbę punktów, które może z powodzeniem wymieniać na nagrody rzeczowe, kupony zniżkowe, ewentualnie bony świąteczne. Sporą popularnością cieszą się też programy klubowe (oparte na posiadaniu karty członkowskiej) oraz typu cashback (oparte na zwrocie części wydanej kwoty).