Jak zweryfikować wiarygodność pracowników?

Prowadząc firmę i będąc przedsiębiorcą, bardzo duże znaczenie ma praca z uczciwym i wiarygodnym personelem. Zatrudniając ludzi do firmy, czy też pracując z danymi osobami od niedawna, zdecydowanie trudno jest od samego początku nawiązać relacje oparte na pełnym zaufaniu. Dlatego też warto potencjalnego przyszłego pracownika, bądź też osobę, z którą już współpracujemy, w pewien sposób sprawdzić, aby być pewnym jej wiarygodności. Jak jednak tego dokonać?

Sprawdzanie wiarygodności pracowników

Podstawą jest tutaj oczywiście bardzo dokładne prześwietlenie CV oraz życiorysu dostarczonego do firmy przez daną osobę, a także skontrolowanie, czy podane przez nią w tych dokumentach informacje mają odzwierciedlenie w rzeczywistości. Czynności te wywodzą się z coraz popularniejszego w ostatnich latach tzw. background screening. Jest to ogólna nazwa narzędzi wykorzystywanych przez pracodawców do weryfikowania wiarygodności swoich pracowników.

Jeżeli zaś mamy co do konkretnej osoby jakieś poważniejsze zarzuty i podejrzenia, bardzo ważne może okazać się skuteczne ujawnianie przestępstw i wykrywanie nieprawidłowości. W tym zakresie pomóc nam może zewnętrzny podmiot, którym przykładowo może być biuro detektywistyczne. Tego typu prywatne jednostki realizują szeroką gamę usług związanych z wykrywaniem przestępstw i pomagają w przeciwdziałaniu im. Przykładem takiego biura jest http://bdwpoznan.pl/. Dodatkowo jako pracodawca możemy skontaktować się z osobami postronnymi, które już wcześniej miały do czynienia z podejrzanym pracownikiem.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

osiemnaście − 11 =