Niezależnie od wielkości firmy, dobrze funkcjonujący biznes wymaga sprawnego przepływu informacji. Nawet w mikroprzedsiębiorstwach mogą pojawić się nieporozumienia. Wraz ze wzrostem i rozwojem przedsiębiorstwa komunikacja wewnętrzna w firmie może nieść ze sobą coraz poważniejsze wyzwania. Szefowie stawiający uprzednio wyłącznie na narzędzia online i popularne aplikacje, powinni zdecydować się wreszcie na konkretny system pracowniczych szkoleń i zindywidualizowane narzędzia do zarządzania projektami, dopasowane do organizacji.
Na każdym szczeblu logistycznym, począwszy od stanowisk kierowniczych, a skończywszy na szeregowych pracownikach, niezbędne jest odpowiednio wczesne pozyskiwanie danych. Informacje te muszą być właściwie wyselekcjonowane, w zależności od kierunku ich przepływu (w komunikacji poziomej, pionowej czy sieciowej) i przekazane kolejnym osobom w przejrzystej formie, aby uniknąć wieloznaczności. Stawką w przypadku zaniedbania w tym zakresie są straty mające wpływ na: liczbę finalizowanych zleceń, oczekiwaną jakość produktów, czas wykonania zamówień, zużyte materiały, przekroczone limity finansowe, zadowolenie klientów, pracę sieci dystrybucyjnej, motywację pracowników, rynkowy wizerunek organizacji, przejęcie części rynku przez konkurencję, pojawiające się sytuacje kryzysowe.
Wyzwania komunikacyjne, stojące przed danym zespołem, muszą zostać najpierw ustalone, a potem ujęte w spójnych procedurach naprawczych, aby przyjęta strategia spełniła swoją rolę. A to wymaga od całej załogi świadomości wspólnego celu.