Marketing to proces komunikowania wartości produktów lub usług klientom, w celu sprzedaży większej ilości produktów lub usług. Techniki marketingowe obejmują reklamę, jak również lokowanie produktu. Marketing jest również uważany za naukę społeczną, która bada, jak społeczeństwa wykorzystują zasoby w celu zaspokojenia potrzeb i pragnień. Analizuje nie tylko marketing dóbr materialnych, ale także usług, w tym ich dostarczanie. Marketerzy badają wszystko, od zaawansowanych technologicznie do mało zaawansowanych technologicznie metod docierania do nabywców.
Marketing stał się ważnym aspektem zarządzania i strategii przedsiębiorstw. Termin ten jest często używany w szerokim znaczeniu, aby opisać wszystkie działania związane z daną branżą, w tym sprzedaż, dystrybucję i obsługę klienta; jednak może być używany wąsko, aby odnieść się tylko do tych działań związanych bezpośrednio z zewnętrznymi transakcjami handlowymi (np. detaliści).
Badania marketingowe są kluczowym elementem w tworzeniu skutecznej strategii rynkowej. Badania marketingowe mogą być wykorzystywane na wiele sposobów, takich jak: segmentacja rynku; targetowanie rynku; pozycjonowanie; rozwój produktu; projektowanie cen/promocji/opakowań; wybór mediów reklamowych; pomiar wydajności sił sprzedaży między innymi. Dobry marketing wymaga umiejętności określenia, czego chce twój nabywca, a następnie dostarczyć im ją w sposób, który sprawi, że będą chcieli nadal kupować od Ciebie. Badania marketingowe to jeden z najlepszych sposobów, aby dowiedzieć się, czego chce Twój klient i jak myśli o produktach i usługach. Badania rynkowe mogą być prowadzone wewnętrznie (przez pracowników) lub zewnętrznie (przez profesjonalistów).
Poza działaniami marketingowymi prowadzonymi w sieci, można również działać w świecie rzeczywistym. Działania marketingowe offline są prowadzone w świecie fizycznym i obejmują takie rzeczy jak rozdawanie ulotek, uczestniczenie w targach i konferencjach, czy reklamę w radiu lub telewizji. Na stronie https://graffiti-print.pl/windsock/ możesz zobaczyć przykład marketingu offline, czyli flagi reklamowe.