Programy lojalnościowe – jak działają?

Programy lojalnościowe to świetny sposób dla firm na zwiększenie zysków poprzez nagradzanie klientów za ich lojalność.

Ale jak one działają?

Oto krótki przewodnik po najczęściej spotykanych typach programów lojalnościowych.

Programy nagradzania oparte na punktach

Programy lojalnościowe oparte na punktach są najczęściej spotykanym rodzajem programów lojalnościowych. Zazwyczaj oferują punkty, które można wymienić na towary lub usługi, ale mogą również zawierać wirtualną walutę, którą można wykorzystać do dokonania zakupów. Liczba punktów potrzebnych do wymiany danej rzeczy różni się w zależności od jej wartości, jak również od tego, ile punktów zgromadziłeś. Niektóre systemy oparte na punktach zapewniają dodatkowe punkty, gdy wydajesz pieniądze w pewnych okresach w ciągu roku (na przykład w okresie Bożego Narodzenia).

Zniżki i kupony

Zniżki i kupony to kolejny popularny sposób na zachęcenie do powtórzenia zakupów od klientów, którzy już raz lub dwa razy kupili u Ciebie – zwłaszcza jeśli są to lojalni klienci, którzy wydali więcej niż 200 złotych w Twojej firmie w ciągu ostatniego roku. Rabaty mogą być oferowane na wszystkie produkty lub tylko w określonych kategoriach produktów (np. odzież damska), natomiast kupony pozwalają kupującym na realizację zniżek na określone przedmioty w sklepie lub online (np. „Kup jedną sukienkę, a drugą otrzymasz gratis”). Rabaty oferują klientowi powód do powrotu, podczas gdy kupony stanowią dla niego zachętę do dokonania pierwszego zakupu. Oba te elementy są kluczowe w budowaniu lojalności klientów i zwiększaniu liczby powtórnych zakupów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

dziewiętnaście − osiem =