Zdrowe odżywianie pełne smaków

Dla wielu z nas zdrowe odżywianie oznacza nudny jadłospis pozbawiony przypraw, aromatycznych panierek i smażonych dodatków. Wyobrażamy sobie, że wraz ze zmianą trybu życia na naszym talerzu zaraz zaczną się pojawiać gotowane brukselki bez smaku albo mało apetyczny szpinak z gotowanym na parze kurczakiem bez soli. Tymczasem zdrowa dieta nie musi być nudna! Komponowanie posiłków, które będą odżywcze, a przy tym pyszne, może być doskonałą zabawą. Wystarczy trzymać się kilku podstawowych zasad i wprowadzić niewielkie zmiany, które zrobią wielką różnicę.

Jak jeść zdrowiej bez wyrzeczeń?

Piramida żywienia zaleca, by główną część naszej diety stanowiły warzywa i owoce, mięso powinno być dodatkiem, natomiast słodycze też nie są zabronione, o ile pojawiają się naprawdę sporadycznie. Dlatego należy zadbać o to, by podstawą każdego posiłku były warzywa. Można przetworzyć je na warzywne kotlety, placki, gulasze, pożywne i sycące zupy czy nawet koktajle na słodko. Porady i inspiracje dotyczące rozsądnego komponowania posiłków dostępne są np. na https://fitorsweet.pl/category/abc-zdrowego-odzywiania/. Dzięki nim wprowadzanie zmian w diecie będzie łatwiejsze, więc warto z nich korzystać, szczególnie na początku drogi do zdrowego odżywiania.

Na co dzień nie powinno się też smażyć potraw na głębokim tłuszczu, ale dozwolone jest pieczenie, które pozwoli uzyskać równie chrupiącą skórkę bez nadmiaru oleju. A niezdrowe przekąski można zastąpić na przykład pieczoną na chrupko ciecierzycą w ulubionej mieszance przypraw lub świeżymi warzywami z hummusem czy innym dipem. Nawet takie małe zmiany mają znaczenie, a każda dieta jest sumą wszystkich małych nawyków.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

jedenaście − 10 =