Mamy wiele supermarketów na rynku. Z dystansu różnią się każdy od siebie, ale gdy podejdziemy bliżej, to zauważymy wiele podobieństw. Przyjrzyjmy się zatem jakie różnice i podobieństwa w asortymencie można znaleźć pomiędzy popularnymi w Polsce sklepami.
Podstawa
W każdym sklepie znajdziemy te same grupy produktów. Klienci szukają w każdym sklepie podobnego towaru. Przecież każdy z nas potrzebuje pieczywa, nabiału, mięsa, warzyw czy owoców. Dlatego podstawa jest taka sama w każdym sklepie. Jednak z pewnością każdy supermarket ma inne marki produktów i ich ceny.
Towary czasowe
Gazetka Biedronki jest miejscem, gdzie możemy znaleźć informację o specjalnych ofertach na dany okres. Czyli jest to coś, co różni ten sklep od innych, ale czy na pewno? W innych miejscach także znajdziemy specjalne oferty czasowe. Oczywiście w każdym miejscu zwykle jest coś innego, ale na ogół przyciąganie klientów towarami wyjątkowymi dobrze działa w każdym miejscu.
Produkty własne
Kolejna różnica w asortymencie supermarketów to ich produkty własne. W żadnej innej sieci nie znajdziemy tego, co proponuję konkurencja. Dlatego wielu z nas chodzi tylko do wybranego miejsca, gdzie jest to, co go interesuję. Przeważnie też produkty własne mają dobry stosunek ceny do jakości, co skutecznie przyciąga klientów.
Każdy ze sklepów posiada jakiś własny nośnik informacji o produktach w wyjątkowych cenach. Jednym ze źródeł informacji o promocjach jest np. Lidl gazetka. Kolejne podobieństwo – większość sklepów ma promocje. Różnica? Każdy z nich ma coś innego w promocji.