EMS trening, a standardowe ćwiczenia. Jakie są różnice?

EMS, czyli elektrostymulacja mięśni jest metodą, która może być wykorzystywana w sporcie na wiele sposobów. Co więcej, czas trwania treningu EMS jest krótszy od czasu trwania standardowych ćwiczeń, a przynosi podobne efekty. Mimo tego, iż rozwiązanie to dopiero wkrada się na siłownie, to szybko przyciąga do siebie kolejnych zwolenników. Czym wyróżnia się elektrostymulacja mięśni?

Odciążenie stawów, szybszy spadek wagi i racjonalne podejście

Sesja EMS opiera się zazwyczaj na rozgrzewce (ćwiczeniach cardio), następnie przechodzi się do treningu siłowego, a cały proces kończy specjalistycznym masażem. Co istotne elektrostymulacja mięśni angażuje do pracy również i mięśnie głębokie, pozwalając na sprawniejszy i bardziej dynamiczny rozwój całego ciała. Dużą korzyścią tej metody jest i jej uniwersalność – trenując mamy na sobie podłączony kombinezon, w którym jesteśmy w stanie wykonywać praktycznie większość powszechnych aktywności fizycznych (jak nisko-intensywne cardio, boks czy podnoszenie ciężarów). W trakcie treningu EMS nie obciążamy stawów, co zwiększa nasze bezpieczeństwo.

Optymalna częstotliwość klasycznego treningu waha się w przedziale od 3 do 5 dni, natomiast aktywności z wykorzystaniem EMS od 1 do 2 razy w tygodniu. Jeśli zaś chodzi o szybkość spadku wagi to jest ona obserwowana nawet 3 razy szybciej w porównaniu do tradycyjnych rozwiązań. Coraz większy postęp w dziedzinie elektrostymulacji mięśni pozwala na stałe udoskonalanie kombinezonów. Jedną z nowocześniejszych obcji jest MEON EMS – bezprzewodowy system dedykowany treningowi funkcjonalnemu, wyposażony w 7 programów treningowych.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

pięć + 19 =