Obowiązki przedsiębiorcy w celu ochrony danych klientów

Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

Każdy przedsiębiorca przetwarzający dane osobowe jest obecnie zmuszony do przestrzegania bardzo rygorystycznego Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych, w skrócie RODO. Rozporządzenie zostało wprowadzone 25 maja 2018 roku i stanowi jedno z największych przedsięwzięć na świecie, mających chronić dobro prywatnych osób i instytucji. Każdy przedsiębiorca tego dnia uzyskał wiele dodatkowych obowiązków, których spełnienie może okazać się dość trudne i czasochłonne. Wdrożenie RODO stacjonarnie i online zawsze warto zlecić profesjonalnej firmie, która zajmuje się wyłącznie tym procesem.

Jakie są obowiązki przedsiębiorcy w świetle RODO?

Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych jest bardzo szczegółowe i pełne wielu prawniczych informacji, przez co wdrożenie RODO stacjonarnie i online jest trudne i wymagające. Przedsiębiorca musi między innymi uzyskać od klienta lub usługobiorcy czy petenta zgody na przetwarzanie danych osobowych, niezbędnej do wykonania danej usługi. W internecie są to zgody zaznaczane np. przy wypełnianiu formularza, a w usługach realizowanych „na żywo” – formularze do ręcznego wypełnienia i podpisania.

Wdrożenie RODO stacjonarnie i online wymaga także zastosowania przez przedsiębiorcę wszelkich sposobów ochrony danych przed ich dostaniem się w niepowołane ręce. Należy bezwzględnie zadbać między innymi o sprzętowe lub hasłowe szyfrowanie dysków i nośników zawierających dane osobowe. Trzeba również pamiętać o udostępnianiu danych tylko w konkretnym i wąskim zakresie. Dla przykładu osobie zajmującej się wysyłką przedsiębiorca nie powinien dawać dostępu do numeru PESEL czy nazwiska rodowego lub numeru dowodu tożsamości.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*