Obowiązki przedsiębiorcy w celu ochrony danych klientów

Każdy przedsiębiorca przetwarzający dane osobowe jest obecnie zmuszony do przestrzegania bardzo rygorystycznego Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych, w skrócie RODO. Rozporządzenie zostało wprowadzone 25 maja 2018 roku i stanowi jedno z największych przedsięwzięć na świecie, mających chronić dobro prywatnych osób i instytucji. Każdy przedsiębiorca tego dnia uzyskał wiele dodatkowych obowiązków, których spełnienie może okazać się dość trudne i czasochłonne. Wdrożenie RODO stacjonarnie i online zawsze warto zlecić profesjonalnej firmie, która zajmuje się wyłącznie tym procesem.

Jakie są obowiązki przedsiębiorcy w świetle RODO?

Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych jest bardzo szczegółowe i pełne wielu prawniczych informacji, przez co wdrożenie RODO stacjonarnie i online jest trudne i wymagające. Przedsiębiorca musi między innymi uzyskać od klienta lub usługobiorcy czy petenta zgody na przetwarzanie danych osobowych, niezbędnej do wykonania danej usługi. W internecie są to zgody zaznaczane np. przy wypełnianiu formularza, a w usługach realizowanych „na żywo” – formularze do ręcznego wypełnienia i podpisania.

Wdrożenie RODO stacjonarnie i online wymaga także zastosowania przez przedsiębiorcę wszelkich sposobów ochrony danych przed ich dostaniem się w niepowołane ręce. Należy bezwzględnie zadbać między innymi o sprzętowe lub hasłowe szyfrowanie dysków i nośników zawierających dane osobowe. Trzeba również pamiętać o udostępnianiu danych tylko w konkretnym i wąskim zakresie. Dla przykładu osobie zajmującej się wysyłką przedsiębiorca nie powinien dawać dostępu do numeru PESEL czy nazwiska rodowego lub numeru dowodu tożsamości.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

14 − cztery =