Szczelność filtra a praca kompresora – z czym wiążą się wady tego układu?

Kompresor sprężonego powietrza w układach zawieszenia pneumatycznego pełni naczelną rolę. To właśnie on wytwarza ciśnienie, które pozwala wypełnić poduszki (miechy), dzięki czemu samochód może jechać. Zdarzają się jednak awarie sprężarek. Czasami ich powody są błahe i można im było łatwo zapobiec. Sprawdzamy, jak problemy z filtrem mogą przyczynić się do wpływu na żywotność tej jednostki.

Skomplikowany mechanizm

Przede wszystkim trzeba wiedzieć, że kompresor powietrza jest dość skomplikowany w budowie. Nie jest to tylko tłok poruszający się w cylindrze, ale także zaawansowany układ rozrządu. Pozwala on na zmianę wydatku sprężarki, przez co w czasie gdy ciśnienie nie musi być wytwarzane, nie stawia ona praktycznie oporu dla silnika. Każdy kompresor musi skądś pobierać powietrze. W przypadku jednostki Nivo BMW E61 producent rozwiązał to na zasadzie osobnego wlotu, który widoczny jest doskonale po otwarciu maski. Podobnie jak ma to miejsce w układzie dolotowym silnika, tak również w przypadku sprężarki powietrze musi być filtrowane. Inaczej drobinki piasku i innych zanieczyszczeń szybko zniszczą wnętrze urządzenia.

Regularne sprawdzanie filtra

Co prawda wkładu filtrującego od sprężarki nie musimy wymieniać tak często jak tego, przez który powietrze doprowadzane jest do silnika, jednak należy tam regularnie zaglądać. Przede wszystkim obudowa musi być szczelna, ponieważ w innym przypadku i tak będą mogły zostać do środka zaciągnięte zanieczyszczenia. Tak dzieje się zwłaszcza w przypadku Citroëna C4 Picasso Zawieszeniem pneumatycznym i jego bezawaryjnością możemy cieszyć się bardzo długo, jednak trzeba co jakiś czas kontrolować pracę całego układu. Dzięki temu zarówno sprężarka, jak i pozostałe elementy pozostaną na długo w dobrej kondycji.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

sześć + jeden =