Firma Adidas została założona w 1924 roku przez braci Adolfa i Rudolfa Dasslerów. To właśnie od zdrobnienia imienia jednego z założycieli – Adiego – pochodzi nazwa marki. Skąd bierze jej popularność i dlaczego produkty tej firmy są tak cenione i kupowane przez konsumentów na całym świecie?
Niewątpliwie największym znakiem rozpoznawczym marki są charakterystyczne trzy paski. Co ciekawe jednak, początkowo jednak oprócz funkcji ozdobnej pełniły także tę użytkową. Miały bowiem za zadanie wzmacniać konstrukcję butów i czynić je trwalszymi.
Po jakimś czasie paski teoretycznie przestały być już konieczne, ale jak każdy wie – pozostały widoczne na produktach Adidasa jako symbol zjednoczenia trzech kontynentów; Europy, Ameryki i Azji. Dziś już nikt nie wyobraża sobie produktów sygnowanych przez tę markę bez charakterystycznych trzech pasków.
Nie jest tajemnicą, że firma Adidas posiada świetnie zorganizowany marketing, który od lat przyczynia się do wzrostu rozpoznawalności marki na całym świecie. Niebagatelną rolę odgrywają tutaj znani sportowcy oraz kluby.
Firma aktualnie jest sponsorem zarówno kilku czołowych tenisistów, jak i piłkarzy czy koszykarzy z topowych lig. Zaopatruje też w sprzęt najpopularniejsze kluby piłkarskie świata, co wpływa na popularność głównie w Europie i Azji.
W Polsce za to marka Adidas już od dobrych kilkudziesięciu lat jest symbolem odzieży sportowej. Nie bez kozery buty, które kupujemy naszym dzieciom do codziennej aktywności nazywamy po prostu Adidasami.
Najważniejszym chyba czynnikiem decydującym o popularności firmy jakość, z której jest ona kojarzona. Pomimo upływu lat i dużej konkurencji, firma świetnie radzi sobie na rynku, a w 2006 roku przejęła nawet jednego z konkurentów – Reeboka.
Produkty Adidasa są noszone na całym świecie, zarówno przez gwiazdy światowego sportu, jak i dzieci grające w piłkę na podwórkach. Dla jednych i drugich liczy się prestiż, ale także wygoda, dlatego buty adidas Campus, czy Adidas Samba są tak chętnie kupowane.