Jak włączyć owoce i warzywa do codziennej diety?

Warzywa i owoce są cennym źródłem wielu witamin i minerałów. Dietetycy zalecają, aby spożywać je minimum pięć razy dziennie. Warto więc dowiedzieć się, w jaki sposób komponować swoje posiłki, aby zawierały one niezbędną dawkę warzyw oraz owoców, a jednocześnie były smaczne.

Pomysły na dania z warzyw i owoców

Świetnym pomysłem na zdrowe i pożywne śniadanie jest owsianka z dodatkiem ulubionych owoców. Można ją połączyć z bananem, truskawkami, borówkami lub malinami. Zapewni ona ogromną dawkę energii i wprawi w dobry humor. Innym pomysłem na zdrowe śniadanie jest jajecznica z dodatkiem pomidorów, papryki oraz posypana szczypiorkiem. Na przekąskę można przygotowywać szybkie warzywne sałatki i surówki. Wystarczy połączyć kilka ulubionych składników, aby stworzyć pyszny dodatek do obiadu lub drugie śniadanie. Warto także przygotowywać regularnie zupy oraz kremy z warzyw. Ich przygotowanie zajmuje zazwyczaj niewiele czasu. Warto także zainwestować w wyciskacz soku, dzięki któremu można zrobić także pyszne koktajle. Dobrym sposobem na to, aby zwiększyć spożycie warzyw i owoców jest także tworzenie z nich ciekawych dań, takich jak np. frytki z batatów lub marchewki. Wystarczy je pokroić w słupki, posypać ulubionymi przyprawami i polać oliwą z oliwek, a później upiec. Takie frytki są nie tylko dużo zdrowsze, niż te smażone na oleju, a dodatkowo niesamowicie smakują. Warto również jeść owoce na przekąskę i mieć zawsze pod ręką zapas jabłek, gruszek, bananów czy winogron. Świetnie pomagają zabić głód, dzięki czemu łatwiej wytrwać do obiadu bez podjadania bezwartościowych słodyczy lub słonych przekąsek.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

cztery + trzynaście =