Asortyment supermarketów – różnice i podobieństwa

Mamy wiele supermarketów na rynku. Z dystansu różnią się każdy od siebie, ale gdy podejdziemy bliżej, to zauważymy wiele podobieństw. Przyjrzyjmy się zatem jakie różnice i podobieństwa w asortymencie można znaleźć pomiędzy popularnymi w Polsce sklepami.

Podstawa
W każdym sklepie znajdziemy te same grupy produktów. Klienci szukają w każdym sklepie podobnego towaru. Przecież każdy z nas potrzebuje pieczywa, nabiału, mięsa, warzyw czy owoców. Dlatego podstawa jest taka sama w każdym sklepie. Jednak z pewnością każdy supermarket ma inne marki produktów i ich ceny.

Towary czasowe
Gazetka Biedronki jest miejscem, gdzie możemy znaleźć informację o specjalnych ofertach na dany okres. Czyli jest to coś, co różni ten sklep od innych, ale czy na pewno? W innych miejscach także znajdziemy specjalne oferty czasowe. Oczywiście w każdym miejscu zwykle jest coś innego, ale na ogół przyciąganie klientów towarami wyjątkowymi dobrze działa w każdym miejscu.

Produkty własne
Kolejna różnica w asortymencie supermarketów to ich produkty własne. W żadnej innej sieci nie znajdziemy tego, co proponuję konkurencja. Dlatego wielu z nas chodzi tylko do wybranego miejsca, gdzie jest to, co go interesuję. Przeważnie też produkty własne mają dobry stosunek ceny do jakości, co skutecznie przyciąga klientów.

Promocje – gdzie je znaleźć

Każdy ze sklepów posiada jakiś własny nośnik informacji o produktach w wyjątkowych cenach. Jednym ze źródeł informacji o promocjach jest np. Lidl gazetka. Kolejne podobieństwo – większość sklepów ma promocje. Różnica? Każdy z nich ma coś innego w promocji.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

siedem − 4 =